Rethinking a "Miracle Pill"
Antioxidant supplements, once hailed as a frontline defense against cancer and heart disease, aren't living up to their hype. A review of 68 studies showed no evidence that supplements of beta-carotene and vitamins A and E are beneficial; in fact, they seem to increase the risk of mortality. Vitamin C pills neither helped nor harmed. But a daily multivitamin is still OK. Most of these studies involved far higher doses of antioxidants than you'd find in a standard formula.
Source: Journal of the American Medical Association, February 28, 2007
Anyone heard this anywhere else?
